Kan je aan een hennepzaad zien of het mannelijk of vrouwelijk is?

Een vriend van me heeft een bak met hennepzaad gekocht. Dit schijnt dus gezond te zijn om op te eten maar hij wilt ze planten. Maar bij hennep bevat alleen de vrouwelijke plant thc. Ik geloof niet dat er vrouwelijke zaadjes in die bak zitten maar hij zegt dat je dat niet aan het zaad kan zien dus dat er ook vrouwelijke bij zitten. Wie heeft er gelijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
3.6K

Antwoorden (3)

Je hebt gewone zaden en daaraan kun je niet zien of het vrouwelijk of mannelijk is.
Maar je kun ook doorgekweekte vrouwelijke zaden kopen maar die zijn iets duurder.
Dus als hij zegt dat het niet te zien is dan zijn het vrouwelijke en mannelijke door elkaar en die kun je niet onderscheiden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan je wel zien. Als je in een shop of andere winkel een doosje koopt met 5 zaadjes, zou het best vervelend zijn als je allemaal mannetjes hebt. Vooral als je er €30,- voor betaald hebt.

Mij is ooit verteld dat wanneer je ze in een bak water legt, de mannetjes zaden blijven drijven, en de vrouwelijke zaden zinken. (Ik heb dit nooit zelf geprobeerd, dus weet niet 100% zeker of het ook zo is.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan aan een zaadje niet zien of er een mannelijke of vrouwelijke plant uitkomt.
wel kan je zaadjes kopen die gefeminiseerd zijn; hier komen grotendeels vrouwelijke planten uit voort.
die koop je trouwens niet per bak, daar zijn ze iets te duur voor.
maar dit doet allemaal niet ter zake, want hennep is niet gelijk aan wiet.
als je deze hennepzaadjes plant, zal je geen plant met thc krijgen, vrouwelijk of niet.
Rieneke1